GOŚCIE SPECJALNI

Peter Aiken

Associate Director, MIT International Society of Chief Data Officers/ Founding Director, Data Blueprint

Peter Aiken, an acknowledged Data Management (DM) authority, is an Associate Professor at Virginia Commonwealth University, past President DAMA International, and Associate Director of the MIT International Society of Chief Data Officers. For more than 35 years, Peter has learned from working with hundreds of data management practices in 30 countries including some of the world’s most important. Among his 10 books are the first on CDOs (the case for data leadership), the first describing the monetization data for profit/good, and the first on modern strategic data thinking. International recognition has resulted in an intensive schedule of events worldwide. Peter also hosts the longest running DM webinar series (hosted by dataversity.net). In 1999 (before Google, before data was big, and before data science), he founded Data Blueprint, a consulting firm that has helped more than 150 organizations leverage data for profit, improvement, competitive advantage and operational efficiencies.

George Firican

Principal, LightsOnData Consulting & Training

George Firican to nagradzany praktyk Data Governance i Data Management. Pasjonat i apostoł przykładania właściwej wagi do znaczenia danych w organizacji. Często występuje na konferencjach i doradza organizacjom w jaki sposób traktować dane jako zasób. Założyciel portalu https://www.LightsOnData.com.

Gemma Morén

Associate Director IT Data Management, Procter & Gamble

Information Technology and shared services professional with more than 18 years’ experience driving business transformation at country, regional and global level. Strong mastery around commercial IT, ERP, data analytics and shared services from design to delivery. Business results driven with proven leadership, collaboration and communication skills. Passionate on people and organization development. Leadership roles driving diversity within large IT organization. Specialized in IT Strategy, large scale business transformations, srategic partnership models and vendor management, client Management, Project Management & Project delivery, Service & Operations Management, Diversity and Gender Equality

PRELEGENCI

Maciej Kabroński

Founder & Product Director, Infograficy.pl

Od 20 lat zajmuje się zarządzeniem projektami w największych spółkach mediowych w Polsce. Ostatnio, przez pięć lat w Grupie Onet-RASP, gdzie łączył funkcje Head Of Digital, DataVisualization Expert oraz Content Director. Jest konsultantem w zakresie wizualizacji danych m.in dla Lasów Państwowych, Ringier Axel Springer AG, Najwyższej Izby Kontroli, Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, Instytutu Psychiatrii i Neurologii, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

RADA PROGRAMOWA

Paweł Bober

IT manager, Procter & Gamble

Doświadczony manager oraz architekt obszaru Big Data, AI i Advanced Analytics w Procter & Gamble. Od ponad 15 lat związany z branżą IT w Polsce oraz USA. Specjalizuje się w wykorzystaniu technologii Big Data oraz sztucznej inteligencji do tworzenia wartości w przedsiębiorstwie. Absolwent informatyki Politechniki Warszawskiej oraz zarządzania University of Texas at Austin oraz University of London – London School of Economics. Posiadacz m.in. certyfikatów CBIP, CDMP, CDP, TOGAF. Kontrybutor i recenzent DAMA DMBOK2.

Tomasz Burzyński

BI & Advanced Analytics Director (CDO scope), Orange Polska

Rozwija obszar Business Insights w Orange Polska. W swojej pracy szczególny nacisk kładzie na współpracę między liniami biznesowymi przy budowaniu spójnego ekosystemu danych i analityki, mającego realny wpływ na strategię biznesową i relację z klientem.  Od początku kariery związany jest z transformacją biznesu i IT. Uczestniczył w projektach w Europie i Afryce. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej i Télécom Bretagne we Francji. W roku 2012 uzyskał tytuł MBA na London Business School

Marcin Choiński

Szef ds. Systemów Analitycznych i Big Data, TVN

Pasjonat danych, zarządzania nimi i zapewniania ich ładu, rozwijania kultury organizacyjnej w oparciu o dane oraz budowania na nich wartości biznesowej. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań w obszarze Data Management i Data Governance.

Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Od początku kariery zajmował się Hurtowniami Danych i BI, a następnie również MDM, Big Data, Data Science oraz Analityką Biznesową. Pracował jako konsultant m. in. dla globalnych i regionalnych korporacji z branży farmaceutycznej, telekomunikacyjnej i handlowej. Obecnie w TVN S.A. odpowiedzialny za budowę i wdrażanie strategii danych oraz rozwój ekosystemu analitycznego Big Data i Data Science. Kierownik studiów „Big Data i Data Science w zarządzaniu” na Akademii Leona Koźmińskiego oraz wykładowca na ALK i Politechnice Warszawskiej. Uprzednio również założyciel i redaktor naczelny portalu BI.PL, gościnnie wykładowca na kilku warszawskich uczelniach, trener, główny analityk danych w zespole futbolu amerykańskiego Warsaw Eagles. Hobbystycznie buduje modele analityczne w obszarze sportu, gra w koszykówkę, albo wędkuje.

Jarosław Chrupek

Global Head of Data Management, British American Tobacco, Prezes Zarządu DAMA Poland Chapter

Od ponad 25-ciu lat pracuje w różnych branżach i przedsiębiorstwach w kraju i za granicą. Rozpoczynał swoją karierę w dziale Finansów jako analityk i po szczeblach kariery awansował do stanowiska Dyrektora Finansowego jednej ze spółek giełdowych. Od początku swojej pracy miał do czynienia z przetwarzaniem danych i przygotowywaniem informacji dla kadry menadżerskiej. W konsekwencji doprowadziło to do zmiany zawodowej, w ramach British American Tobacco, i dołączenia do nowo tworzonego Działu Informacji Biznesowej. Doświadczenia z pracy w dziale Finansów i problemów związanych z tworzeniem rzetelnych raportów splotły się z koncepcją całościowego zarządzania standardami w firmie. Tworzenie, zarządzanie i wprowadzanie standardów informacyjnych, danych i procesów stało się dla Jarosława częścią bardzo interesującej podróży, którą jego firma, BAT, zdecydowała się kroczyć. Jarosław brał udział w tworzeniu i wdrożeniu zcentralizowanego systemu produkcyjno-sprzedażowo-księgowego, który swoim zasiągiem objął wszystkie jednostki gospodarcze BAT. Doświadczenia zdobywane we wczesnych latach pracy nad Ramowym Systemem Zarządzania Standardami zostały w całości wykorzystane podczas prac nad nowym systemem. W obecnej chwili RSZS jest podstawowym procesem, dzięki któremu BAT w dalszym ciągu jest w stanie zarządzać skomplikowanym systemem informatycznym, który wspiera procesy biznesowe. Dziś Jarosław jest odpowiedzialny za kierowanie Działem Zarządzania Danymi w ramach struktury Serwisów Wspólnych formy BAT. Jego zespół liczący 70 osób jest odpowiedzialny za cały cykl życia danych w firmie – od tworzenia standardów niezbędnych do działania procesów, poprzez wprowadzanie danych podstawowych do systemów a kończąc na procesach monitorowania danych i korygowania błędów.

Andrzej Czechowski

Chief Data Officer - Business Intelligence Head, Samsung Electronics Polska

W Samsung Electronics jako CDO odpowiedzialny za obszary analityki, raportowania, badań, IT i innowacji. Od ponad 20 lat specjalizuje się w rozwiązaniach dotyczących zaawansowanej analizy danych, systemów CRM i innowacji  a od 18 lat na stanowiskach menedżerskich.

Doświadczenie zdobywał w firmach konsultingowych realizując projekty doradcze oraz wdrożenia systemów CRM w Portugalii, Niemczech, USA oraz w Polsce w sektorach telekomunikacyjnym, detalicznym oraz głównie bankowym (10 lat). Absolwent Politechniki Warszawskiej na kierunku Informatyka a także studiów MBA.

Dariusz Flisiak

Business Intelligence & Data Warehouse Director, Credit Suisse

Specjalizuje się w zarządzaniu informacją w przedsiębiorstwach, analityce biznesowej, informatycznych systemach analitycznych oraz zarządzaniu wynikami i efektywnością. Posiada ponad czternastoletnie doświadczenie w tych obszarach zdobyte w konsultingu biznesowym i technologicznym na międzynarodowych projektach dla klientów sektora finansowego, telekomunikacyjnego, produkcyjnego i publicznego.

Dariusz Gałęzowski

Dyrektor Biura Architektury, PKO Bank Polski

Menager z ponad 25 letnie doświadczeniem (w tym 15 lat w branży finansowej). Koncentruję się na efektywności procesów, optymalizacji kosztów i innowacyjności rozwiązań. Dotychczas odpowiadałem za opracowanie i wdrażanie Systemów Informacji Zarządczej (#MIS, #DataDriven) oraz Systemów Zarządzania Danymi (#DataGovernance) w tym jakości danych (#DataQuality) skupiający się na opracowaniu strategii a także ich implementacji w organizacji. Przez ponad 2 lata uczestniczyłem jako kolider w opracowaniu oraz posadowieniu w organizacji elementów Architektury Korporacyjnej (#ArchitekturaKorporacyjna),. Aktywnie uczestniczyłem w implementacji wymogów wynikających z Rekomendacji D oraz Dyrektywy GDPR w PKO BP. Moje doświadczenie obejmuje również funkcjonowania obszarów biznesowych w tym związanych z kontrolingiem, systemem motywacyjnym, budżetowaniem, zamówieniami publicznymi, rozwojem Systemu Informacji Zarządczej, Hurtowni Danych, systemów wsparcia procesów sprawozdawczości obligatoryjnej i wewnętrznej, optymalizacji procesów, zarządzania projektami.

Katarzyna Ludka

Dyrektor ds. Strategii Danych i Analiz, Agora

Katarzyna Ludka (PhD) pełni rolę Dyrektora ds. Strategii Danych i Analiz w Agora S.A. Z wykształcenia jest psychologiem psychometrą, a tytuł doktora uzyskała na University College London. W ramach swoich doświadczeń zawodowych zajmowała się kompleksowym wdrożeniem rozwiązań IT z zakresu uczenia maszynowego, prowadziła projekty IT, analityczne i marketingowe. Uczestniczyła w wielu projektach badawczych i ewaluacyjnych oraz zajmowała się analizami biznesowymi i trafficowymi. Uczyła psychologii eksperymentalnej, zaawansowanych metod statystycznych i metodologii badań. Obecnie pasjonuje się problematyką wdrażania zmian, budowaniem procesów opartych na danych, oraz wdrażaniem mechanizmów uczenia maszynowego w biznesie.

dr Maciej Nawrocki

Chief Data Officer, BANK POLSKA KASA OPIEKI

Odpowiedzialny za zarządzanie i governance danych, w tym za ich jakość. Wcześniej kierował obszarem hurtowni danych oraz był odpowiedzialny za koordynację i rozwiązań BI w Banku oraz relacje z dostawcami. Poza obszarem BI, jest ekspertem z zakresu ICT, m.in. numerycznej analityki dużych zbiorów danych, technologii optymalizacyjnych, systemów i rozwiązań mobilnych w tym telefonii komórkowej oraz zagadnień klasy Smart City oraz rozwoju biznesu w ww. obszarach. Posiada doświadczenia zdobyte w Europie zarówno w przemyśle, akademii jak i konsultingu w obszarach IT, telekom & banking w pracy dla instytucji regulacyjnych, operatorów telefonii komórkowej i niezależnych firm technologicznych zarówno jako ekspert dziedzinowy jak i menadżer. Jest ekspertem Komisji Europejskiej i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oceniającym projekty badawczo-rozwojowe w obszarach ICT, w tym analityki i Big Data. Jest również autorem ponad 40 publikacji, w tym książki z obszaru optymalizacji sieci mobilnych wydanej przez John Wiley & Sons oraz China Machine Press.

Marek Wilczewski

Dyrektor Biura Zarządzania Informacją, Grupa PZU

Marek Wilczewski jest Dyrektorem Biura Zarządzania Informacją w spółkach Grupy PZU. Od 9 lat jest odpowiedzialny za Strategię Zarządzania Informacją w Grupie PZU, w tym za standaryzację informacji, koordynację procesów Data Governance i Data Quality oraz budowę, rozwój i utrzymanie korporacyjnej Hurtowni Danych oraz obszarów raportowo-analitycznych (w tym Business Intelligence czy analityczny CRM). Od wielu lat jest menadżerem w licznych projektach biznesowych (regulacyjnych, zarządczych i analitycznych) oraz technologicznych z obszarów takich jak: wdrożenie MIS, CRM, ERP, ABC, Solvency II, FATCA, Fraud Detection, wdrożenia dużych systemów, integracji i optymalizacji hurtowni danych, udostępniania danych przez technologie mobilne czy też wsparcie innowacyjnych projektów, w tym w ramach Data Lab. Od marca 2016 r. jest również członkiem Rady Nadzorczej PZU Centrum Operacji SA, aktualnie jako Wiceprzewodniczący. Poprzednio był Dyrektorem ds. Rozwoju Hurtowni Danych w PZU SA i PZU Życie oraz Zastępcą Dyrektora w Biurze Planowania i Kontrolingu w PZU Życie SA.
Jest mgr inż. informatyki, ukończył również studia podyplomowe z ubezpieczeń na Akademii Finansów (dawniej Wyższa Szkoła Bankowości i Ubezpieczeń w Warszawie we współpracy z City University Business School w Londynie) oraz pedagogikę.